Alimentatie sanatoasa – reguli de urmat alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa – reguli de urmat balanced diet concept VX8E3ZW min 800x521

Alimentatie sanatoasa – reguli de urmat

In aceasta perioada, deoarece stam acasa avem tendinta sa neglijam anumite obiceiuri sanatoase pentru alimentatia si corpul nostru. In acest articol iti reamintim cateva reguli esentiale pentru o alimentatie sanatoasa.

1.    Păstrează-ţi plăcerea de a mânca

Aceasta constituie un aspect plăcut al vieţii. Alimentatia sanatoasa nu presupune ca anumite alimente să fie interzise, iar altele obligatorii. Trebuie doar să existe o balanţă între alimentele din dietă, având drept scop creşterea calităţii vieţii şi minimalizarea riscului apariţiei bolilor.
2.    Alimentatie sanatoasa cu produse variate

Cu cât varietatea alimentelor consumate este mai mare, cu atât mai mult dieta noastră va conţine toţi nutrienţii esenţiali, în special vitaminele şi mineralele atât de necesare menţinerii sănătăţii.

3.    Consumă o cantitate de alimente corespunzătoare, astfel încât să-ţi menţii o greutate normală

Supragreutatea atrage după sine o multitudine de probleme de sănătate. Produce un stress mare asupra articulaţiilor şi oaselor, creşte tensiunea arterială şi valorile colesterolului seric, produce anomalii respiratorii şi creşte riscul de apariţie a diabetului, bolilor cardiovasculare şi a accidentelor cerebrale. Echilibrul dintre aportul caloric şi activitatea fizică efectuată zilnic ajută la menţinerea greutăţii corporale normale.

4.    Consumă o cantitate mare de cereale

Contrar opiniei generale, alimente cum sunt pâinea sau cartofii nu constituie alimente hipercalorice; dimpotrivă, aduc nutrienţi importanţi, de exemplu vitaminele din grupul B şi fibrele alimentare, conferă saţietate fără un aport prea mare de grăsimi şi sunt relativ ieftine. Această grupă de alimente trebuie să constituie o parte importantă a dietei, daca sunt consumate in prima parte a zilei pentru ca sunt alinemte cu absortie lenta.

alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa – reguli de urmat closeup of healthy diet and weight loss concept PALSW2Z min 1024x713

5.    Consumă o cantitate mare de fructe şi legume

Aceste alimente nu sunt doar importante surse nutritive (vitamina C, fibre alimentare), dar furnizează în acelaşi timp antioxidanţi importanţi, ce protejează împotriva bolilor cardiovasculare şi a neoplaziilor. Orice dietă ar trebui să conţină zilnic cel puţin cinci porţii de fructe şi legume pentru o alimentatie sanatoasa.

6.    Nu consuma în exces alimente care conţin o cantitate mare de grăsimi

Consumul excesiv de grăsimi produce creşterea nivelului seric de colesterol şi al riscului pentru apariţia obezităţii şi bolilor cardiovasculare. Trebuie redus consumul de grăsimi cum sunt untul, margarinele, mâncărurile prăjite, produsele lactate nedegresate, carnea grasă şi alimentele ce conţin aceste tipuri de grăsimi (produsele de patiserie).

alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa – reguli de urmat assortment of sugar white sand candy sugar brown s SVJZNVD min 1024x1024

7.    Nu consuma frecvent produse zaharoase rafinate

Aceste alimente au o valoare energetică foarte mare, dar un conţinut nutritiv relativ scăzut.

8.    În cazul în care consumi alcool, fă-o cu moderaţie

În timp ce cantităţile modeste de alcool nu sunt dăunătoare, la majoritatea populaţiei putând avea chiar efecte favorabile în anumite circumstanţe, consumul cu regularitate a unor cantităţi excesive atrage riscuri substanţiale. Consuma apa multa adica inmultesti greutatea ta cu 0,033 si rezultatul este necesarul ta zilnic de apa.

9.    Construieşte o balanţă între aportul alimentar şi activitatea fizică, astfel încât să-ţi menţii o greutate normală

Pentru a reduce riscul de apariţie a bolilor cronice, precum hipertensiunea arterială, accidentul vascular cerebral, boala coronariană, diabetul zaharat de tip II sau diferite tipuri de cancere, este recomandat ca adulţii să facă cel puţin 30 de minute de activitate fizică moderată, preferabil în fiecare zi a săptămânii.